برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

عطا کوه – روستای زیبای سرچشمه لاهیجان

اگر اهل شمال باشید یا حتی به شمال سفر کرده باشید اگه حرف رفتن به ارتفاعات یا کوه بشه ناخودآگاه به یاد ماسال ، ماسوله و …. میفتید

کمتر کسی پیدا میشه که برای رفتن به ارتفاعات لاهیجان رو انتخاب کنه

اینا رو گفتم تا براتون یه چیزی تعریف کنم….خاطره ی زیبای رفتن به عطا کوه لاهیجان …

یه روز صبح که هوا خیلی سرد و خوشگل بود تصمیم گرفتیم بریم بیرون

قرارشد بریم یه روستایی به اسم سرچشمه که توی لاهیجان هستش.. خلاصه اینکه رفتیم و رسیدیم به لاهیجان و شروع کردیم به کمک گرفن از گوگل مپ
پیدا کردن این مسیر بدون مپ کار راحتی نیست و جز مسیرهایی نیست که خیلیا بلد باشن …

من چون داشتم نقشه رو میخوندم ناراحت بودم از اینکه نمیتونم از منظره عکس و فیلم بگیرم و قرارشد از همون مسیر برگردیم تا من بتونم اون لحظه هارو ثبت کنم ولی نمیدونستم قراره برم بالاتر و چه منظره هایی رو ببینم

هرچی که به سمت بالاتر می رفتیم هوا سردتر میشد ، ما هم اونچنان لباس گرم نپوشیده بودیم و نمیدونستیم قراره با چی مواجه بشیم

منظره قشنگ و قشنگ تر میشد ولی از برف خبری نبود مخصوصا جاهایی که خورشید مستقیم تر تابیده بود
برام جالب بود بعضی درختا با وجود اینکه زمستونه ولی سبز سبز بودن

بعد از رد کردن یه تابلوی بزرگ با اسم عطا کوه رسیدیم به یه دوراهی که رفتیم سمت راست
تا اواسط راه رفتیم و از یکی از بومی های اونجا آدرس پرسیدیم که گفت باید برگردیم به بریم سمت چپ اون دوراهی

پس یادتون باشه اگر رفتید به این مسیر قشنگ بعد از تابلوی ورود به عطا کوه باید برید سمت چپ
درست همون سمت یه دکل مخابراتی معروف هم هست

اینم گفت که اون بالا برف هستش .. من چون تا اونجا برفی روی زمین ندیده بودم خیلی خوشحال کننده بود این موضوع برام
بین راه چندجا نگه داشتیم کلی عکس و فیلم هم گرفتیم …

هوای سردتر ، درختای خالی از برگ ، مسیر کم کم ساکت تر و خالی تر میشد از هر پیاده و سواره ای

کم کم مه شروع شد ، اونجا بود که تغییر آب و هوا کاملا حس میشد
اول مقدار برف روی زمین خیلی کم بود تا اینکه به بالا رسیدیم ، هم مه خیلی زیادی بود و هم یکهو با حجم زیادی از برف روی بوته ها ودرختا رو به رو شدیم

اونجا تقریبا هیچکس نبود ، فقط درختایی که از بین مه مشخص بود

سمت راست دره و سمت چپ هم برفی که روی زمین نشسته بود ، زمین کاملا خیس و گل بود

با اینکه ساعت ۱ ظهر بود ولی هرچی جلوتر میرفتیم روشنی و نور هوا کمتر میشد
خیلی دلمون میخواست بالاتر بریم ولی خب اینکار اصلا منطقی نبود و قطعا بین راه گیر میکردیم چون لوازم کامل و درستی نداشتیم

پس برگشتیم پایین و رفتیم به یه کافه که ماجرای جالب اونم براتون تو یه وبلاگ دیگه تعریف میکنم

قطعا این مسیر توی فصل تابستون هم زیبای خاص خودشو داره و اون موقع درختا هستن که با رنگای قشنگشون دلبری میکنن…

جاهای دیدنی لاهیجان

پس توی گشت و گذارهاتون رفتن به عطاکوه روستای سرچشمه لاهیجان رو حتما تو لیست بذارید…